Asigură-te că nu te prinde. Cât de viclean te obligă magazinele să cumperi bunuri de care nu ai nevoie

Multe magazine pricepute se bazează pe achizițiile impulsive de la vizitatorii lor.

Cu alte cuvinte, fac totul pentru a se asigura că oamenii cheltuiesc bani cât mai binevoitor și cât mai mult posibil, chiar și pe bunuri de care nu au nevoie.

Unul dintre cele mai populare trucuri este prețul „99”. Chiar și atunci când este cu 1 copeck mai ieftin, cetățenii percep subconștient prețul ca fiind mai mic decât de obicei și, în consecință, iau produsul.

Mai jos sunt câteva trucuri mai comune ale magazinelor care îi încurajează chiar și pe cei care au venit doar să se uite și să ceară prețul să facă cumpărături.

Cazare

Adesea, cele mai populare produse sunt situate în spatele magazinului.

Oameni
Foto: © Belnovosti

Ei fac acest lucru intenționat: veți fi forțat să mergeți la el prin toată platforma de tranzacționare.

În timp ce te plimbi, comercianții speră că vei mai lua ceva de pe rafturi, chiar dacă nu prea ai nevoie de el.

Citeste si:  Cum să ascuți un cuțit folosind un ziar: acest truc de viață a ajutat multe femei

Momeală cuvinte, promoții, reduceri

Cu siguranță măcar o dată ați dat peste expresii în magazine precum „ofertă limitată”, „promoție”, „doar astăzi”, „reducere” etc.

Te obligă să te grăbești și să iei un anumit produs.

Dar există șansa ca reducerea să fie mică, iar „oferta limitată” nu înseamnă că produsul va dispărea mâine.

Aceste tipuri de cuvinte creează impresia de deficit și, în consecință, te fac să vrei să dobândești rapid chiar și ceea ce nu ai nevoie.

Calculul aici este simplu: vânzătorii speră că instinctul dvs. de consumator va funcționa – nu este necesar astăzi, va fi util mâine.

Mirosuri și muzică

Adesea, melodiile plăcute au un efect relaxant asupra cumpărătorului, acesta are dorința nu numai să se plimbe prin magazin, ci și să cumpere ceva.

De sărbători se cântă muzică pentru a crea starea de spirit adecvată. Ținând cont de Anul Nou care se apropie, melodiile sunt din ce în ce mai mult alese pentru a se potrivi sărbătorii.

Iar starea de spirit festivă este cel mai bun stimulent pentru a cumpăra ceva pentru suflet sau cadou.

Situația este similară cu mirosurile. Mai ales la produsele de copt proaspăt – aromele sunt de așa natură încât este greu să rezistați cumpărării unui produs proaspăt.

La fel ca muzica, un miros placut asigura buna dispozitie si dorinta de a face o achizitie.

Ei bine, dacă vă este foame, atunci mirosurile din departamentele de cofetărie și culinare vor juca cu siguranță un rol în luarea unei decizii de cumpărare.

Articole mici la casa de marcat

Probabil că ați văzut o mulțime de obiecte mici lângă casa de marcat. Acest lucru se face intenționat.

În timp ce stai la coadă, tocmai aceste produse îți atrag atenția: ciocolată, gumă de mestecat, bomboane etc.

Mulți oameni, în timp ce își așteaptă rândul, cumpără articole suplimentare la ghișeele de casă. Ei nu pot rezista tentației.

Iar dacă ai copii cu tine, s-ar putea să îți ceară de mai multe ori să iei o bomboană sau o bomboane la casă.

Stoc

Nu este vorba doar de vânzări. De exemplu, într-un magazin ai întrebat prețul unui produs care ți-a plăcut și ai estimat bugetul.

Ne-am gândit că poate data viitoare îl vom cumpăra. Dar deodată apare un consultant și spune că magazinul face o promoție: pentru achiziționarea a două produse, al treilea este gratuit.

Și acum vă gândiți: poate nu ar trebui să amânați achiziția și să o cumpărați astăzi pentru a obține un produs suplimentar „gratis”?

Dar iată chestia: dacă iei două bunuri, vei cheltui în orice caz mult mai mult decât dacă ai lua una.

Reducere

Dacă un cumpărător are un card de reducere, aceasta este o garanție pentru magazin că se va întoarce.

În plus, un astfel de card vă permite să vă urmăriți achizițiile și preferințele.

Cunoscând obiceiurile tale de cumpărare, vânzătorii te pot manipula, împingându-te să cheltuiești mai mult.

De asemenea, sunteți încurajat să faceți cumpărături în mod activ, trimițând oferte și mesaje „exclusive” despre promoții și vânzări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *