Diferite tipuri de făină pentru coacere - Noțiuni de bază!

Făină de grâu, făină fără gluten, făină universală, făină integrală de grâu și multe altele!

Tuesday 2 Nov 09:50

Te-ai trezit vreodată foarte confuz în timp ce stăteai în fața rafturilor cu diferite tipuri de făină, în supermarket? Nu ești singurul :-) Făină de grâu, făină fără gluten, făină simplă, făină cu agent de creștere, făină pentru pâine, făină pentru pizza și multe altele! 

Având în vedere că oamenii din întreaga lume devin din ce în ce mai conștienți de ceea ce mănâncă, interesul pentru diferitele tipuri de făină a crescut cu siguranță. Brutăriile sau patiseriile locale vă pot explica ce fel de făină folosesc în produsele lor. Dar nu strică niciodată să te educi și pe tine însuți - chiar dacă înseamnă doar să pui întrebările corecte!

Indiferent dacă îți faci singur pâinea sau o cumperi, alături de prăjituri sau produse de patiserie, de la brutăria ta locală, această postare pe blog îți va oferi cunoștințele de bază despre făină!


Cum se face făina?

wheat field

Făina se obține prin măcinarea cerealelor, de exemplu grâul. Alternativ, făina se poate face prin măcinarea nucilor, a fasolei sau a semințelor. Tehnologia din spatele măcinării a parcurs un drum lung - de la măcinarea manuală la mori cu abur și piatră până la mori cu role. Făina integrală conține endosperm, germeni și tărâțe. Făina rafinată conține doar endospermul. Îndepărtarea germenului crește durata de valabilitate a făinii - fără germeni, făina nu se va râncezi.

Diferența dintre diferite tipuri de făină

collection of packages of different types of flour in store shelf

Există două diferențe importante între diferitele tipuri de făină. Prima diferență între tipurile de făină este ingredientul care este de bază. Sunt boabele de grâu? Sau, de exemplu, migdale, porumb sau hrișcă? Există multe opțiuni care pot satisface diferite tipuri de diete. Alegerea diferitelor tipuri de făină depinde și de produsul final pe care îl coaceți. A doua mare diferență între tipurile de făină este cantitatea de proteine. Glutenul este proteina naturală a cerealelor. Cu cât conținutul de proteine din făină este mai mare, cu atât conține mai mult gluten. Glutenul determină textura și structura unui produs copt și se creează atunci când aluatul este frământat. Cu cât este mai mare conținutul de proteine și gluten, cu atât faina este mai puternică și mai tare.

Pot schimba diferite tipuri de făină?

self rising flour in bowl closeup

Este ceva obișnuit ca o rețetă să necesite un anumit tip de făină. Dar dacă nu o ai în stoc? Poți schimba cu alte tipuri de făină? Fiecare făină are propria utilizare, textură și gust. Mai ales dacă dorești să faci un anumit produs copt, cum ar fi un aluat pufos, un pandișpan sau o pâine cu adevărat neagră, îți recomandăm să urmezi rețeta pentru a te asigura că iese bine! Dar, în multe cazuri, poți schimba tipurile de făină. Chiar și mai bine - atunci când coci, poate fi super distractiv să experimentezi cu diferite tipuri de făină! O mulțime de rețete solicită, de asemenea, un amestec de făină pentru a crea un rezultat specific.


Tipuri populare de făină

Făină albă, universală

Numele spune totul - făina universală este o făină utilizată pentru tot felul produse coapte sau pentru gătit. Vrea cineva briose sau clatite?! Acest tip de făină este foarte potrivit pentru persoanele care nu coc produse atât de des, deoarece poate să fi folosită în majoritatea rețetelor. Făina albă universală este de obicei făcută dintr-un amestec de grâu normal și dur și este o făină cu continut mediu de proteine (10-12%). Este o făină albă și fabricată numai din endospermul grâului. 


Făină pentru pâine 

Făina pentru pâine are un conținut de proteine mai mare decât făina de grâu (14-15% conținut de proteine) și este măcinată din grâu tare. Din acest motiv, făina pentru pâine este foarte puternică și este excelentă pentru produsele de copt care necesită o structură suplimentară. Gândește-te la pâine artizanală, blaturi crocante de pizza sau covrigi! Dacă dorești să afli mai multe despre făina pentru pâine, citește aici


Fâina pentru cofetărie și patiserie

Spre deosebire de făina pentru pâine, făina pentru patiserie este utilizată pentru produsele coapte care au o textură mai moale. Făina pentru patiserie este o făină cu conținut scăzut de proteine (8-9%) și este perfectă pentru produsele pufoase, crustă moale sau fursecuri. Făina pentru cofetărie are un conținut de proteine chiar mai scăzut decât făina de patiserie - doar 5-8%. Este măcinată fin și e potrivită pentru produse de cofetărie delicate, fragede și mai moi. Gândește-te la brioșe, biscuiți sau torturi.

Făină integrală de grâu

În timp ce făina albă este derivată numai din endospermul grâului, făina integrală de grâu se obține prin măcinarea integrală a boabelor de grâul și conține astfel endospermul, germenul și tărâțele. Făina integrală de grâu conține aproximativ 13-14% proteine, dar germenii și tărâțele fac ca glutenul să nu se formeze atât de ușor. De aceea, făina integrală de grâu este adesea folosită pentru produse de patiserie dense. Dar poți cumpăra făină cu conținut scăzut de gluten pentru a coace produse de patiserie! De asemenea, germenul face ca făina integrală de grâu să nu poată fi păstrată atât de mult timp – se depreciază mult mai repede decât făina albă!

Făină cu agent de creștere

Făina cu agent de creștere este de obicei făcută din grâu moale și are un conținut de proteine de aproximativ 8-9%. În general, este fabricată din făină albă, universală, combinată cu praf de copt și sare. Acesta este unul dintre făinurile pe care nu dorești să le înlocuiești cu altele, deoarece praful de copt și sarea pot schimba cu adevărat rezultatul coacerii.

Făină fără gluten

Făina fără gluten este făină care nu se face din grâu, orz, spelta sau secară. Te poți gândi la făină din hrișcă, quinoa, orez sau nuci. Există o mulțime de soiuri și posibilitățile nelimitate de coacere! Singura problemă cu multe făinuri fără gluten este că acestea, evident, nu conțin gluten. Așa cum s-a explicat anterior, glutenul dintr-o făină determină structura unui produs copt. Prin urmare, amidonul este adesea adăugat la făină fără gluten.

Făină peste tot

Sperăm că acum ai o mai bună înțelegere a diferitelor tipuri de făină disponibile! Când comanzi  pâine sau produse de patiserie prin Bapacho, nu ezita să întrebi brutarul de ingredientele produselor. Sunt bucuroși să ți le explice!

sack of flour and wooden spoon on black background

Folosim cookie-uri pentru a ați optimiza experiența Bapacho. Te rugăm să citești declarația noastră de confidențialitate pentru mai multe informații